آدرس مطب دندانپزشکی در کرج تلفن کلینیک ارتودنسی در کرج
ارتودنسی دندان فاصله دار یا دیاستما چگونه است ؟

دیاستما یا فاصله بین دندانها، به ویژه در دندانهای جلو، ممکن است به دلایلی مانند اندازه نامتناسب دندانها، مشکلات رشد فک یا عادت‌های غلط ایجاد شود.

نحوه برداشتن براکت های ارتودنسی؛ مراقبتهای پس از درمان

برداشتن ارتودنسی از روی دندانها در واقع آخرین مرحله درمان ارتودنسی است که باید توسط متخصص ارتودنسی با ابزارها و تکنیک ها خاص برداشته شود.

موم ارتودنسی چیست و استفاده صحیح آن چگونه است ؟

موم ارتودنسی (Orthodontic Wax) یکی از ابزارهای ضروری در کیت مراقبت از دندان ارتودنسی است که به کاهش ناراحتی‌های ناشی از بریس‌ها کمک می‌کند.

انواع طرح لبخند؛ ارتودنسی اصلاحی لبخند در زنان و مردان

اصلاح طرح لبخند یک تخصص در زمینه ارتودنسی و زیبایی دندان ها و چهره است. مشاوره با یک متخصص ارتودنسی اولین گام و بهترین راه برای طراحی لبخند است.

عوارض و مشکلات ارتودنسی دندان ها و راههای پیشگیری از آن

عوارض ارتودنسی دندانها با انتخاب یک متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست خوب و رعایت توصیه های مراقبتی صحیح قابل پیشگیری است.

علت جلو بودن فک بالا و پائین و درمان آن با ارتودنسی

ارتودنسی، روشی رایج برای درمان ناهماهنگی فک بالا و پایین است. با استفاده از ابزارهای ارتودنسی، دندان ها و فک ها به موقعیت صحیح خود هدایت می شوند.

کوچک یا بزرگ بودن فک بالا و پائین و درمان ارتودنسی آن

تشخیص و درمان به موقع کوچک و بزرگ بودن بودن فک بالا یا پایین توسط متخصص ارتودنسی مانع بروز مشکلات رایج و ناهنجاریهای فکی خواهد شد.

اصول مراقبت از دندان ها، قبل و بعد از ارتودنسی

مراقبت های قبل و بعد ارتودنسی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به منظور حفظ سلامت دهان و دندانها در طول درمان ارتودنسی انجام می شود.

انواع ابزارهای کمکی و وسایل اصلی ارتودنسی دندان

استفاده از وسایل ارتودنسی با توجه به نوع و میزان ناهنجاری و بسته به تشخیص متخصص ارتودنسی صورت می‌گیرد و هر کدام کاربردخاص خود را دارد.

کاندیدای ارتودنسی؛ چه کسانی باید ارتودنسی کنند ؟

افراد دارای مشکلات، نامرتبی دندان‌ها، وجود دندان اضافی، فاصله بین دندانها و ناهنجاریهای فک نیاز به بررسی و تشخیص متخصص ارتودنسی دارند.

بهترین و جدیدترین روشها و تکنیک های ارتودنسی دندان

بهترین روش ارتودنسی دندان باید با توجه به سن بیمار و میزان ناهنجاری‌ دهانی ، موجب نتیجه بهتر، کوتاه شدن دوره درمان و عدم بازگشت ناهنجاری دهان شود.

قالب گیری ارتودنسی چیست و چگونه انجام میشود؟

قالب گیری در ارتودنسی برای ثبت دقیق فرم دندانها و ساختار فک بالا و پایین استفاده می شود. در ادامه این مطلب به بررسی نحوه انجام و مراحل آن می پردازیم.

رفع مشکلات اورژانسی درمان ارتودنسی

اورژانس ارتودنسی یک وضعیت در طول درمان ارتودنسی است که نیاز به مراقبت و درمان فوری از طرف یک ارتودنتیست یا دندان پزشک دارد.

راهکار رفع خشکی دهان در طول درمان ارتودنسی

ارتودنسی می تواند باعث ایجاد یا تشدید حالت خشکی دهان شود. این امر به دلایل متعددی رخ می دهد که در این مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

چرا دوره درمان ارتودنسی طولانی می شود؟

در همه روش های درمان ارتودنسی طول درمان مشخصی وجود دارد که عوامل مختلفی تعیین کننده این طول درمان هستند که در این مقاله آنها را بررسی می کنیم.

برگشت نامنظمی دندانها پس از اتمام دوره درمان با ارتودنسی

برگشت ارتودنسی مسئله ای است که برخی افراد را درگیر خود می کند. اگر می خواهید بدانید علل آن چیست و چطور میتوانید از آن جلوگیری کنید، با ما همراه باشید.

همه چیز درباره ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون یکی از انواع ارتودنسی های ثابت بوده که به دلیل مزایای زیادی که دارد، نسبت به سایر روش های ارتودنسی سنتی کاربرد بیشتری پیدا کرده است.

لزوم و علل کشیدن دندان در درمان ارتودنسی

در این مقاله از سایت دکتر دانش کاظمی سعی خواهیم کرد که به بررسی برخی از پرسش های رایج در مورد کشیدن دندان در درمان ارتودنسی بپردازیم.

آیا با دندان ارتودنسی میشود عمل بینی انجام داد؟

در این مقاله به تمام سوالات مربوط به ارتودنسی و عمل بینی، مانند فاصله زمانی بین دو جراحی، اولویت جراحی ها و تاثیر ارتودنسی بر بینی توضیح خواهیم داد.

مهمترین عوارض و مضرات ارتودنسی کدامند؟

ارتودنسی یک درمان تقریبا بی خطر و بسیار مفیداست اما مانند هر روش دیگری ممکن است عوارض جزئی داشته باشد. در این مقاله با عوارض ارتودنسی دندان آشنا شوید.