آدرس مطب دندانپزشکی در کرج تلفن کلینیک ارتودنسی در کرج
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ارتودنسی / انواع طرح لبخند؛ ارتودنسی اصلاحی لبخند در زنان و مردان

انواع طرح لبخند؛ ارتودنسی اصلاحی لبخند در زنان و مردان

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در اعتماد بنفس افراد نقش بسزایی دارد، زیبایی لبخند می باشد. اصلاح طرح لبخند یک مهارت و تخصص در زمینه ارتودنسی و زیبایی دندان ها و چهره است. با تغییراتی در موقعیت و شکل دندان ها، اصلاح لثه و ایجاد تعادل در اجزای صورت، ارتودنتیست ها و دندان پزشکان زیبایی به دندان ها و لبخند شما می دهند. مشاوره با یک متخصص ارتودنسی و دندان پزشک زیبایی می تواند به شما کمک کند تا به بهترین راهکار برای بهبود لبخندتان برسید.

آنچه در این مطلب میخوانید

تفاوت طرح لبخند در زنان و مردان

بین لبخند زنانه و مردانه تفاوت های چشمگیری وجود دارد. جزئیاتی مانند فرم دندان ها و هماهنگی آنها با صورت، انتخاب رنگ باید مورد ارزیابی قرار گیرد. آناتومی مردان و زنان با یکدیگر متفاوت می باشد، این تفاوت در طراحی لبخند نیز تأثیر گذار می باشد. در حالی که خطوط صورت در مردان واضح تر و متمایزتر می باشد ، این خطوط در زنان وضوح کمتری دارند. خط خنده در زنان منحنی می باشد؛ ولی خطوط خنده در مردان مستقیم می باشد. فرم دندان ها در بانوان گرد می باشد؛ولی گوشه دندان ها در مردان صاف تر است. در بانوان دو دندان جلویی برجسته تر و بلندتر می باشد.

طرح لبخند شامل چند دندان است ؟

در حالت کلی، معمولاً 8 دندان جلویی فک بالا و در صورت لزوم 8 دندان جلویی فک پایین شامل اصلاح طرح لبخند می‌شوند. به دندانپزشک مراجعه کنید تا بعد از عکس‌برداری از دندان و معاینه، به شما بگوید که طرح لبخند برای شما شامل چند دندان می‌شود.

ارتودنسی طرح لبخند زنان و مردان در کرج

انواع طرح لبخند

طرح لبخند هالیوودی

لبخند هالیوودی نوعی لبخند است که در آن تمام دندان‌های دهان فرد به‌طور یکنواخت، سفید و صاف شده و ظاهر دندان‌های بی‌نقص و شبیه به ستاره‌های سینما را به شما می‌دهد. این لبخند، اغلب از طریق ترکیبی از روش‌های دندانپزشکی زیبایی مانند سفیدکردن دندان‌ها، روکش‌ها و بریس‌ها خلق می‌شود.

طرح لبخند جوانی

برای اینکه چهره حالت جوان و شاداب تری به خود بگیرد، می توان با لمینت دندان دندان های جلویی را کمی بلند تر از دندان های کناری نمود. لبخند جوانی در واقع همان لبخندی است که همه افراد در دوره جوانی خود آن را تجربه می‌کنند. مشخصه این طرح لبخند، بلندتربودن دو دندان جلویی نسبت به سایر دندان‌ها است .

طرح لبخند اسپرت

به فرم طراحی که در آن دندان ‌های ثنایای مرکزی (اول) بلند تر از دندان ‌های ثنایای جانبی (دوم) هستند، لبخند اسپرت گفته می شود.

طرح لبخند عاقلانه

در طرح لبخند عاقلانه، معمولا از لمینت های زیرکونیا استفاده می‌شود که رنگی طبیعی‌تر دارند. دندان‌های آشکار در این طراحی، کمتر بوده و سطوح دندان‌ها صاف و یکدست می‌گردند. همچنین از افزایش زیاد ارتفاع تاج دندان خودداری می‌شود.

طرح لبخند فانتزی

طرح لبخند فانتزی یکی از انواع طرح لبخندهایی است که در حال حاضر از محبوبیت بالایی برخوردار شده، این مدل طرح لبخند توسط روش‌های مختلف نظیر بلیچینگ، کامپوزیت و ارتودنسی انجام می‌شود.

طرح لبخند طبیعی

به تمام اقدامات دندانپزشکی که برای بهبود و یا بازگرداندن لبخند به حالت لبخند نچرال انجام داده می شود اصلاح لبخند طبیعی می گویند.

اصلاح لبخند کج

اصلاح لبخند کج معمولا به وسیله دندانپزشکان ارتودنسی انجام می شود. در این روش، از انواع مختلفی از دستگاه های ارتودنسی مثل بریس ها استفاده می شود تا دندان ها به موقعیت صحیح منتقل شوند. اگر افراد دچار مشکلات فکی هم هستند که می تواند تاثیری بر روی طرح لبخند آنها داشته باشد، در برخی موارد نیاز به جراحی فکی دارند. جراحی فکی می تواند به ترتیب فک ها و دندان ها کمک کند و در نهایت بهبودی در طرح لبخند ایجاد کند.

ارتودنسی اصلاحی لبخند لثه ای

ارتودنسی می تواند تاثیر مستقیمی بر لبخند لثه ای داشته باشد. دندان هایی که بیش از حد رشد کرده اند به وسیله ارتودنسی با هم تراز شدن و اصلاح وضعیت قرار گیری مشکل نمایان شدن بیش از حد لثه ها مرتفع می شود. روش پیچ های ارتودنسی لثه نوع دیگری از درمان های ارتودنسی است که در آن دندانپزشک پس از تجویز بریس، با استفاده از یک سری پیچ فک بالا را تغییر جهت داده و به طرف بالا هل داده و پس از درمان مقدار کمتری از لثه نمایان می شود.

تغییرات و اثرات ظاهری ارتودنسی در طرح لبخند

علاوه بر این، ارتودنسی می تواند بر برخی مشکلات دیگر نیز تأثیر بگذارد که در زمینه طرح لبخند مهم هستند، از جمله:

هزینه ارتودنسی اصلاحی طرح لبخند

هزینه اصلاح طرح لبخند بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ اما به طور کلی قیمت ها متفاوت است. عواملی مانند محل کلینیک، تجربه و مهارت متخصص ارتودنسی، اجزاء ارتودنسی طرح لبخند و میزان اصلاح مورد نیاز بر روی هزینه تاثیر می‌گذارند.

نتیجه گیری

یک لبخند زیبا می تواند به فرد اعتماد به نفس بخشیده، احساس شادی را منتقل کرده و زیبایی را به نمایش بگذارد. طرح لبخند، اصطلاحی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. با پیشرفت های مدرن دندانپزشکی و اصلاح طرح لبخند، روش های بهبود زیبایی لبخند و نامرتبی دندانها در زمینه های ایمنی، تاثیر گذاری و راحتی ارتقا یافته اند. ارتودنسی یک روش تخصصی برای ترتیب و تنظیم دندان ها و فک ها است که بهبود طرح لبخند افراد را ممکن می سازد. قبل از شروع هر درمان ارتودنسی، به مشورت با یک متخصص ارتودنسی با تجربه مراجعه کنید تا بهترین راهکار برای اصلاح طرح لبخند شما را تعیین کند.


آدرس : کرج ، خیابان شهید بهشتی ، بین چهار راه طالقانی و میدان شهدا ، ساختمان پزشکان شاهکرم، طبقه 11
تلفن : 09106106848 - 02632247810

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به ارتودنسی همچنین مطالب مرتبط با زیبایی لبخند را در بخش مقالات بخوانید

ارتودنسی دندان فاصله دار یا دیاستما چگونه است ؟ارتودنسی دندان فاصله دار یا دیاستما چگونه است ؟

دیاستما یا فاصله بین دندانها، به ویژه در دندانهای جلو، ممکن است به دلایلی مانند اندازه نامتناسب دندانها، مشکلات رشد فک یا عادت‌های غلط ایجاد شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-25

واتر جت دندان چیست و چه کاربردهایی دارد ؟واتر جت دندان چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

دستگاه واتر جت دندان با استفاده از فشار آب ، به طور موثر و سریع مواد غذایی و پلاک‌ ها را از فواصل بین دندانی و خط لثه حذف می‌ کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-21

نحوه برداشتن براکت های ارتودنسی؛ مراقبتهای پس از درماننحوه برداشتن براکت های ارتودنسی؛ مراقبتهای پس از درمان

برداشتن ارتودنسی از روی دندانها در واقع آخرین مرحله درمان ارتودنسی است که باید توسط متخصص ارتودنسی با ابزارها و تکنیک ها خاص برداشته شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-17