آدرس مطب دندانپزشکی در کرج تلفن کلینیک ارتودنسی در کرج
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ارتودنسی / بهترین سن برای ارتودنسی دندانها

بهترین سن برای ارتودنسی دندانها

دندان های نامرتب همیشه لذت یک لبخند زیبا را از بین می برند. ما می دانیم که دندان های نامرتب می توانند باعث کاهش اعتماد به نفس در افراد شود. اکثر افراد این موضوع را درک می کنند و مایلند تا در اولین فرصت، خود یا فرزندانشان برای معاینه به ارتودنتیست مراجعه کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

حداکثر سن برای ارتودنسی چند سال است؟

هیچ محدودیت سنی برای ارتودنسی وجود ندارد. در حالی که دوران کودکی و نوجوانی زمان مناسبی برای ایجاد تغییرات در دهان و فک است، امروزه بزرگسالان بیش از هر زمان دیگری تحت درمان ارتودنسی قرار می گیرند تا مشکلاتی مانند کجی یا از دست دادن دندان ها را اصلاح و لبخندی زیبا ایجاد کنند. تنها اختلافی که بین درمان ارتودنسی در سنین بالاتر با نوجوانی وجود دارد، مدت زمانی است که درمان طول می کشد.

همچنین بخوانید: مراحل ارتودنسی دندان

از چه سنی می توان درمانهای ارتودنسی دندان را انجام داد؟

پاسخ آسانی برای این سوال وجود ندارد. این به این دلیل است که درمان های ارتودنسی در هر سنی حتی در بزرگسالان قابل ارائه است. داده های سرویس بهداشت ملی نشان می دهد که اکثرا اولین درمان های ارتودنسی در سنین 10-14 سال انجام می شود. برای دختران، میانگین 10-12 سال و پسران در 12-14 سال است.
با این حال، اکثر متخصصین ارتودنسی حرفه ای درمان های اولیه را ترجیح می دهند. سن استاندارد پذیرفته شده در سراسر جهان برای اولین ویزیت ارتودنسی، 7 سالگی است. در این سن، کودک مخلوطی از دندان های دائمی و شیری دارد. ارتودنتیست معاینه اولیه ارتودنسی را انجام می دهد تا تشخیص دهد که آیا ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد یا خیر. این به شما امکان می دهد تا یک رویکرد درمانی ارتودنسی پیشگیرانه را شروع کنید.
شروع زودهنگام درمان می تواند از مشکلات بعدی ارتودنسی جلوگیری کند. همچنین در این سن است که دندان های آسیاب به داخل حفره دهان می رویند و ممکن است هر نوع مال اکلوژنی مشاهده شود. انسیزورها نیز روییده اند و هر گونه شلوغی بیش از حد، اوربایت و آندربایت را می توان زودتر تشخیص داد. شناسایی زودهنگام این مشکلات به متخصصین این امکان را می دهد تا قبل از اینکه با بزرگتر شدن کودک مشکل بیشتری ایجاد شود، آنها را اصلاح کنند. درمان زودهنگام ارتودنسی میتواند ارزانتر و کممشکلتر باشد و از ایجاد مشکلات بیشتر دندانها جلوگیری کند.

سن مناسب ارتودنسی

درمان ارتودنسی دندان در کودکان

درمان زودهنگام برای کودک بسیار مهم است. بهبود سلامت دهان و افزایش اعتماد به نفس ارزش سرمایه گذاری را دارد. تشخیص نقص دندان در کودکان اجازه می دهد تا اقداماتی در مراحل اولیه انجام شود تا این موضوع نتواند خود را نشان دهد. این امر از سایر مشکلات بزرگتر مانند سایش مینای دندان و پوسیدگی دندان در آینده جلوگیری می کند.
در اینجا چند نشانه وجود دارد که باید به آنها توجه کنید و ممکن است نشان دهنده نقص اولیه باشد:

اگر یک یا چند مورد از این علائم را در دندان های کودک خود مشاهده کردید، لطفا برای ارزیابی و درمان اولیه به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

درمان ارتودنسی دندان در نوجوانان

اکثر درمان ها در این دوره انجام می شود. لبخند زیبا یک عنصر حیاتی برای اعتماد به نفس در میان نوجوانان است. با استرس ناشی از تغییرات بدنشان، آخرین چیزی که آرزو دارید نگران آن باشید دندان هایشان است. با این حال، بیشتر نوجوانان به طور طبیعی آگاه هستند و بریس ها و سایر درمان های ارتودنسی را مزاحم می دانند.
اگر دوستان و حتی غریبه ها هر بار که نوجوانان لبخند می زنند متوجه براکت های فلزی براق آنها شوند، می تواند برای آنها ناراحت کننده باشد.
با این حال، صنعت دندانپزشکی دستخوش تحولی سریع از بریس های نامرئی برای نوجوانان شده است. براکت های فلزی سنتی با گزینه های کمتر قابل مشاهده جایگزین شده است. اینویزیلاین به راحتی با چشم معمولی قابل شناسایی نیستند. اگر دختر یا پسر نوجوانی دارید که دارای اوربایت، آندربایت یا لبخند نازیبا است، آنها را برای مشاوره به کلینیک تخصصی ارتودنسی بیاورید.

درمان های ارتودنسی دندان در بزرگسالان

در طول سالها، روند افزایشی در شمار بزرگسالانی که به دنبال خدمات ارتودنسی برای مرتب کردن دندانهای خود بوده اند وجود داشته است. افراد بیشتری به دنبال انجام ارتودنسی در دندانپزشکی زیبایی هستند تا ظاهری زیبا و لبخندی شگفت انگیز داشته باشند.
گزینه های مدرن درمان ارتودنسی امکان استفاده از یک روش نسبتاً غیر قابل مشاهده اما موثر را برای صاف کردن دندان های نامرتب فراهم می کند. اکنون می توان بدون توجه به سن به نتایج مرتب کردن دقیق دندان ها دست یافت.

برای آشنایی با انواع ناهنجاری های فکی ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس : کرج ، خیابان شهید بهشتی ، بین چهار راه طالقانی و میدان شهدا ، ساختمان پزشکان شاهکرم، طبقه 11
تلفن : 09106106848 - 02632247810

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به ارتودنسی همچنین مطالب مرتبط با زیبایی لبخند را در بخش مقالات بخوانید

ارتودنسی دندان فاصله دار یا دیاستما چگونه است ؟ارتودنسی دندان فاصله دار یا دیاستما چگونه است ؟

دیاستما یا فاصله بین دندانها، به ویژه در دندانهای جلو، ممکن است به دلایلی مانند اندازه نامتناسب دندانها، مشکلات رشد فک یا عادت‌های غلط ایجاد شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-25

واتر جت دندان چیست و چه کاربردهایی دارد ؟واتر جت دندان چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

دستگاه واتر جت دندان با استفاده از فشار آب ، به طور موثر و سریع مواد غذایی و پلاک‌ ها را از فواصل بین دندانی و خط لثه حذف می‌ کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-21

نحوه برداشتن براکت های ارتودنسی؛ مراقبتهای پس از درماننحوه برداشتن براکت های ارتودنسی؛ مراقبتهای پس از درمان

برداشتن ارتودنسی از روی دندانها در واقع آخرین مرحله درمان ارتودنسی است که باید توسط متخصص ارتودنسی با ابزارها و تکنیک ها خاص برداشته شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-17