آدرس مطب دندانپزشکی در کرج تلفن کلینیک ارتودنسی در کرج
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ناهنجاریهای فکی
انواع کاربردهای درمانی ارتودنسی دندان ها

درمان ارتودنسی برای از بین بردن بی نظمی دندانها و حفظ تناسب استخوان فک بالا و پایین به کار میرود و باعث بهبود زیبایی و افزایش کارایی عملکردی فک میشود.

دندان قروچه چیست و چه خطری برای درمان ارتودنسی دارد؟

دندان قروچه یا بروکسیم به حالتی گفته میشود که فرد به صورت ارادی و یا غیرارادی دندانهای خود را بر روی هم فشار داده و باعث سایش دندانها بر روی هم میشود.

درمان دیپ بایت یا جلو آمدن دندانهای فوقانی چیست ؟

دیپ بایت به عنوان یک مشکل شایع در دندان کودکان و بزرگسالان، که موجب بهم ریختگی شکل فک و دندان می شود. در ادامه مقاله به بررسی آن می پردازیم.

شکاف لب و کام (لب شکری) و درمان ارتودنسی آن

شکاف لب و شکاف کام ناشی ازعدم جوش خوردن صحیح دوطرف لب یاسقف دهان نوزاد هستند. آنها ناهنجاری های مادرزادی هستند که در حین رشد جنین در رحم شکل می گیرند.

درمان مشکلات اسکلتی فک با ارتودنسی و فانکشنال

مشکلات اسکلتی فک در یک سوم پایینی صورت رخ می دهد. اوربایت، آندربایت، اپن بایت، فک بیرون زده و عدم تقارن انواع مختلف مشکلات فک هستند.

درمان تنگی فک بالا (Palatal Expander) با ارتودنسی

تنگی فک بالا عارضه ای است که درمان آن از طریق جراحی یا ارتودنسی امکان پذیر بوده و با مشاهده علائم آن باید به پزشک متخصص مراجعه شود.

مال اکلوژن چیست و چگونه درمان می شود؟

مال آکلوژن به هر وضعیتی گفته میشود که در طی آن فک ها و دندانها در موقعیت مناسب و هماهنگی نسبت به هم قرار ندارند.

ارتوسرجری یا جراحی ارتوگناتیک چیست؟

در این مطلب قصد داریم تا شما را با رفع ناهنجاری های فک با جراحی ارتوگناتیک آشنا کنیم، بنابراین تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بستن فاصله بین دندانها (دیاستم میدلاین)

در این مطلب قصد داریم تا روش بستن فاصله بین دندانها با ارتودنسی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ارتودنسی کاموفلاژ یا ارتودنسی جبرانی اصلاح فک چیست؟

برای آشنایی با نحوه انجام ارتودنسی کاموفلاژ و یا جبرانی، به منظور رفع ناهنجاری های فکین (مخصوصا فک پایین) تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

لبخند لثه ای چیست؛راهکارهایی برای رهایی از لبخند لثه ای

دیده شدن لثه در لبخند، مشکلات ظاهری برخی افراد است. خوشبختانه راهکارهای درمانی برای رفع این مشکل وجود دارد که در ادامه به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

روشهای درمان ناهنجاری فک و صورت

اگر به دنبال اطلاع از روش های درمان ناهنجاری فک و صورت هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی انواع درمان های این عارضه بپردازیم.

انواع ناهنجاری های فکی کدامند؟

برخی از ناهنجاری های فکی شامل کجی دندان، ازدحام دندان ها، جلوزدگی و یا عقب رفتگی فک ها، انحراف فک و غیره هستند.