آدرس مطب دندانپزشکی در کرج تلفن کلینیک ارتودنسی در کرج
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ارتودنسی / بليچينگ دندان ( bleaching ) بهترین روش رفع زردی دندانها پس از ارتودنسی

بليچينگ دندان ( bleaching ) بهترین روش رفع زردی دندانها پس از ارتودنسی

ارتودنسی دندان یکی از روشهای ترمیم ناهنجاری ساختاری فک و دندان است. ارتودنسی با هدف نظم دهی دندانها و بهبود شکل فک انجام میشود. ارتودنسی یکی از شاخه های مهم دندانپزشکی است که به اصلاح دندان ها برای رسیدن به ظاهری زیباتر و عملکرد بهتر می پردازد. ارتودنسی با استفاده از وسایلی مانند براکت، سیم و یا صفحات ثابت کار می کند تا موقعیت دندان ها را اصلاح کند. در واقع هدف ارتودنسی این است که دندان ها را طوری قرار دهد که هم از نظر زیبایی ظاهر بهتری داشته باشند و هم کارکرد صحیح تری داشته باشند.

امروزه ارتودنسی یکی از پرطرفدارترین روش های درمانی دندانپزشکی است، زیرا به راحتی می تواند ظاهر دندان ها را بهبود بخشد. البته انجام ارتودنسی نیاز به صبر و دقت زیادی دارد، اما نتایج آن در نهایت قابل توجه و رضایت بخش خواهد بود. در مجموع، ارتودنسی یک راه حل موثر برای افرادی است که می خواهند ظاهر دندان های خود را بهبود ببخشند و لبخندی زیباتر داشته باشند.

برای انجام کامل فرایند ارتودنسی نیاز به چندین سال زمان است. زردی دندانها یکی از مشکلاتی است که ممکن است در این بازه زمانی ایجاد شود. از همین رو، بسیاری از افراد ممکن است به دنبال راهکارهایی برای پیشگیری یا رفع زردی دندان پس از ارتودنسی باشند. در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات کاملی درباره زردی دندان پس از ارتودنسی خدمت شما ارائه دهیم؛ بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آنچه در این مطلب میخوانید

آیا ارتودنسی می تواند موجب زردی و لک شدن دندان ها شود؟

زردی دندانها در زمان ارتودنسی ممکن است ایجاد شود اما این عارضه در اثر مواد شیمیایی یا ابزار استفاده شده برای ارتودنسی ایجاد نمیشود. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند باعث تغییر رنگ دندان در طول درمان ارتودنسی شود. براکت ها و سیم های ارتودنسی می توانند به راحتی پلاک و جرم را در خود جمع کنند. اگر بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت نشود، این پلاک و جرم می توانند باعث ایجاد لکه های سفید یا زرد روی دندان شوند. علاوه بر این، مصرف برخی مواد غذایی و نوشیدنی ها نیز می تواند باعث تغییر رنگ دندان در طول درمان ارتودنسی شود. برخی مواد غذایی و نوشیدنی ها مانند قهوه، چای، نوشابه، نوشیدنی های رنگی، غذاهای نشاسته ای و شیرین، حاوی رنگدانه هایی هستند که می توانند به دندان ها بچسبند و باعث تغییر رنگ آنها شوند. سیگار کشیدن نیز می تواند باعث تغییر رنگ دندان در طول درمان ارتودنسی شود. نیکوتین و سایر مواد شیمیایی موجود در سیگار، می توانند به دندان ها آسیب بزنند و باعث تغییر رنگ آنها شوند. بنابراین، خود ارتودنسی عامل زردی و لک شدن دندانها نیست بلکه تغییر سبک زندگی در اثر ارتودنسی اصلی ترین عامل زردی و لک شدن دندانها است. از همین رو، داشتن سبک زندگی مناسب در دوران ارتودنسی میتواند از زردی دندانها جلوگیری کند.

علل زردی دندانها پس از ارتودنسی

زردی دندان بعد از ارتودنسی

پیشگیری از زردی دندان بعد از ارتودنسی

همانگونه که اشاره شد، زردی دندان به علت سبک زندگی دوران ارتودنسی ایجاد میشود و با تغییر سبک زندگی میتوان از آن جلوگیری کرد. برای پیشگیری از زردی دندان بعد از ارتودنسی، رعایت نکات زیر توصیه می شود:

به طور منظم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم، مهم ترین راه برای پیشگیری از زردی دندان است. برای مسواک زدن صحیح در طول درمان ارتودنسی، می توانید از مسواک های مخصوص ارتودنسی استفاده کنید. در طول درمان ارتودنسی، براکت ها و سیم ها می توانند به راحتی پلاک و جرم را در خود جمع کنند. اگر بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت نشود، این پلاک و جرم می توانند باعث ایجاد لکه های سفید یا زرد روی دندان شوند.

بلیچینگ دندان (bleaching) بهترین روش رفع زردی دندانها پس از ارتودنسی

لیچینگ دندان یک روش دندانپزشکی است که برای سفید کردن دندان ها استفاده می شود. در این روش، از مواد سفیدکننده برای کاهش رنگدانه های دندان استفاده می شود. بلیچینگ دندان یکی از بهترین روش ها برای رفع زردی دندانها پس از ارتودنسی است. این روش می تواند به طور موثری رنگ دندان ها را روشن کند و به آنها ظاهری سفید و درخشان ببخشد. بلیچینگ را میتوان در مطب دندانپزشکی و یا منزل انجام داد. در مطب دندانپزشکی، مواد سفیدکننده استفاده شده قویتر هستند و لازم است تا چند ساعت روی دندانها قرار گیرند. در بلیچینک در خانه، فرد از قالب های مخصوصی برای قرار دادن مواد سفیدکننده روی دندان ها استفاده می کند. این قالب ها معمولاً برای چند هفته استفاده می شوند تا رنگ دندان ها روشن شود. بلیچینگ دندان روشی سریع، آسان و موثر برای رفع زردی دندانها است. احتمال بازگشت رنگ دندانها پس از بلیچینگ کم است و از همین رو، یکی از بهترین روشها برای رفع زردی دندانها پس از ارتودنسی است.


آدرس : کرج ، خیابان شهید بهشتی ، بین چهار راه طالقانی و میدان شهدا ، ساختمان پزشکان شاهکرم، طبقه 11
تلفن : 09106106848 - 02632247810

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به ارتودنسی همچنین مطالب مرتبط با زیبایی لبخند را در بخش مقالات بخوانید

ارتودنسی دندان فاصله دار یا دیاستما چگونه است ؟ارتودنسی دندان فاصله دار یا دیاستما چگونه است ؟

دیاستما یا فاصله بین دندانها، به ویژه در دندانهای جلو، ممکن است به دلایلی مانند اندازه نامتناسب دندانها، مشکلات رشد فک یا عادت‌های غلط ایجاد شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-25

واتر جت دندان چیست و چه کاربردهایی دارد ؟واتر جت دندان چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

دستگاه واتر جت دندان با استفاده از فشار آب ، به طور موثر و سریع مواد غذایی و پلاک‌ ها را از فواصل بین دندانی و خط لثه حذف می‌ کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-21

نحوه برداشتن براکت های ارتودنسی؛ مراقبتهای پس از درماننحوه برداشتن براکت های ارتودنسی؛ مراقبتهای پس از درمان

برداشتن ارتودنسی از روی دندانها در واقع آخرین مرحله درمان ارتودنسی است که باید توسط متخصص ارتودنسی با ابزارها و تکنیک ها خاص برداشته شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-17